سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماز ستون دین
وَأَقِمْ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى عَنْ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ

ان الله ربى و ربکم فاعبدوه هذا صراط مستقیم .

همانا خدا پروردگار من و شماست ، پس او را عبادت کنید، این راه راست است .

این آیه شریفه نشانگر پوچى پندار مسیحیان است که حضرت  عیسی را پسر خدا مى‏دانند؛ چرا که مسیح با ندایى رسا و سخنى صریح در گوش عصرها و نسلها طنین‏افکن ساخته است که من بنده برگزیده و پیامبر اویم، درست همانند شما که بنده و آفریده او هستید؛ پس، مرا فرزند او نخوانید... و بیایید همه ما، تنها او را بپرستیم  ..
 اساس دعوت مسیح(ع )
به گواهى قرآن شریف، دعوت آسمانى مسیح از همان گاهواره آغاز شد. آن حضرت به قدرت خدا، از همانجا لب به سخن گشود و بنى اسرائیل را به این اصول اساسى فرا خواند:
1. توحیدگرایى و یکتاپرستى؛
2. عبادت خالصانه خدا؛
3. فرمانبردارى از پیامبران او؛
4. پرواپیشگى.
و سرانجام نیز تأکید کرد که راه راست همین است و بس

حضرت مسیح (علیه السلام ) روى مساله عبودیت و بندگى خود در پیشگاه خدا، تکیه مى فرمود، و بر خلاف آنچه در انجیلهاى تحریف یافته کنونى که از زبان مسیح (علیه السلام ) نقل شده که او غالبا کلمه پدر را درباره خدا به کار مى برد، قرآن مجید کلمه ((رب )) (پروردگار) و مانند آن را از او نقل مى کند که دلیلى است بر نهایت توجه او نسبت به مبارزه با شرک ، و یا دعوى الوهیت حضرت مسیح (علیه السلام ) و لذا تا زمانى که حضرت مسیح (علیه السلام ) در میان مردم بود هیچ کسى جرأ ت پیدا نکرد او را یکى از خدایان معرفى کند و حتى آثار تعلیمات مسیح (علیه السلام ) در زمینه توحید به منحرفان اجازه نداد که تا دو قرن بعد از او نیز، عقاید شرک آلود خود را ظاهر سازند و به اعتراف محققان مسیحى مساله تثلیث و اعتقاد به خدایان سه گانه از قرن سوم میلادى پیدا شد.

 منابع تفسیر مجمع البیان -تفسیر نمونه-نماز در آیینه قرآن «عباس عزیزى




[ جمعه 91/12/4 ] [ 12:25 صبح ] [ اعظم ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

این وبلاگ در زمینه بررسی تحلیلی آیات و روایات نماز می باشد امید است با نظرات سازنده خود مارا در جهت بهتر شدن این وبلاگ یاری نمایید.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 44254